Har du någon gång råkat ut för att kunden trodde att ändring eller tilläggsarbetet ingick i priset men att det i själva fallet inte gjorde det? Eller att du missat att följa upp och fakturera en ÄTA? MyGizmo har lösningen, via ÄTA-hanteringen kan du enkelt skapa upp hur många ÄTA-arbeten som ni behöver till ett befintligt projekt. Du kan även välja att få en digital signatur utav din kund för att säkra upp att det inte blir missförstånd. När kunden signerat digitalt eller på annat sätt godkänt ÄTA:n kan era anställda enkelt börja rapportera in tid,material och fordon eventuella ersättningar mot ÄTA:n.
När du skapar en ÄTA så väljer du enkelt om ÄTA:n skall vara löpande eller fastpris. Oavsett får du som administratör automatiskt ekonomisk uppföljning i själva ÄTA:n och hur det belastar huvudprojektet. Oberoende om projektet är på fastpris eller löpande. För att underlätta i din vardag kan du som admin bestämma om din personal får skapa upp en ÄTA för bygg i ett projekt eller inte.