Skapa enkelt upp ÄTA-arbeten i projekten och få en digital signatur utav din kund för att undvika missförstånd. Koppla rapporterna mot ÄTA:n och få klara fakturaunderlag samt ekonomisk uppföljning automatiskt.
Med MyGizmo’s ÄTA-hantering får du en smidig hantering av era ÄTA-arbeten och tar kontroll över den ekonomiska uppföljningen!
Fördelar med MyGizmo’s ÄTA-hantering
Skapa en ÄTA enkelt på ett projekt och få den digital signerad av kund.
Finns möjlighet att välja om endast administratörer skall kunna skapa ÄTA-arbeten eller om alla användare skall kunna göra det.
Möjlighet att välja om ÄTA är löpande eller på fastpris.
Möjlighet för ekonomisk uppföljning endast på själva ÄTA:n.
Allt lättillgängligt i din telefon surfplatta eller dator.
Har du någon gång råkat ut för att kunden trodde att ändring eller tilläggsarbetet ingick i priset men att det i själva fallet inte gjorde det? Eller att du missat att följa upp och fakturera en ÄTA? MyGizmo har lösningen, via ÄTA-hanteringen kan du enkelt skapa upp hur många ÄTA-arbeten som ni behöver till ett befintligt projekt. Du kan även välja att få en digital signatur utav din kund för att säkra upp att det inte blir missförstånd. När kunden signerat digitalt eller på annat sätt godkänt ÄTA:n kan era anställda enkelt börja rapportera in tid,material och fordon eventuella ersättningar mot ÄTA:n.
När du skapar en ÄTA så väljer du enkelt om ÄTA:n skall vara löpande eller fastpris. Oavsett får du som administratör automatiskt ekonomisk uppföljning i själva ÄTA:n och hur det belastar huvudprojektet. Oberoende om projektet är på fastpris eller löpande. För att underlätta i din vardag kan du som admin bestämma om din personal får skapa upp en ÄTA i ett projekt eller inte.
Tack vare rapporteringen får du automatiskt ekonomisk projektuppföljning oavsett fastprisprojekt eller löpande projekt. Övrig information som gäller projektet har du lättillgängligt på ett och samma ställe i MyGizmo.
Koppla leverantörsfakturor till rätt projekt, lägg in belopp och påslag. Du bestämmer själv om leverantörsfakturan ska visas för din kund eller inte vid fakturering.
Förenkla ditt offertarbete genom att skapa egna offertmallar anpassade för ditt företag, få kontroll över vad som skickats och accepteras genom digital kundsignatur. Omvandla offerten till ett projekt och spara tid.
Planera enkelt dina projekt och vilken person som ska utföra jobbet. Få stenkoll på firmans planering, när du kan ta ett uppdrag och öka kommunikationen internt, gentemot slutkund och UE.
Skapa formulärmallar och checklistor såsom egenkontroller, skyddsronder, riskanalyser, arbetsmiljöplaner etc. Fyll i, signera och hantera direkt på rätt projekt.
Få ordning på era ritningar, projektbilder, dokument och filmer genom att koppla dem till rätt projekt, kund, artikel eller personal enkelt och smidigt!
Skapa enkelt upp ÄTA-arbeten i projekten och få en digital signatur utav din kund för att undivika missförstånd. Koppla rapporterna mot ÄTAn och få klara fakturaunderlag och uppföljning i projektet.
Skapa ersättningar i MyGizmo såsom milersättning eller traktamente. Bestäm själv ersättningen på lönen och vad som ska debiteras till kund. Du får även statiskt på ersättningarna under din valda period fördelat på kund och projekt.
Rapportera enkelt tiden direkt på projektet, MyGizmo delar automatiskt upp tidrapporterna till rätt projekts uppföljning och fakturaunderlag och rätt anställdas löneunderlag. Självklart kan ni även rapportera in avvikelser såsom frånvaro, övertid eller OB.
Se till så att allt material faktureras oavsett om du enbart har något enstaka material i servicebilen eller ett helt lager rapporteras detta enkelt in vid uttag.
Undvik missförstånd, din kund ges möjlighet att digitalt signera rapporterna och få bekräftelse på mejl. Möjlighet att ha med kundsignaturerna i specifikationen i din faktura.
Rapporterna attesteras innan hantering av löneunderlag eller fakturaunderlag. Kan göras enkelt direkt ute på fält av projektledare eller administratör.
Bygg upp tidsplaner smidigt i MyGizmo. Planera din personal, UE och fordon på arbetsmomenten i projektet. Om du även har offertverktyget kommer arbetsmomenten vara förberedda i tidsplanen när projektet skapas.
Bygg upp kundunika prislistor så slipper du dubbelarbete med att manuellt gå in och redigera priserna på det som rapporteras in. Så den ekonomiska uppföljningen och fakturaunderlagen i projekten blir rätt direkt.
Spara tid och undvik dubbelarbete med MyGizmo´s integration till Fortnox. Få en heltäckande lösning som tar hand om allt från offert, genom hela projektet till fakturering, lön och bokföring.
Spara tid och undvik dubbelarbete med MyGizmo´s integration till Visma. Få en heltäckande lösning som tar hand om allt från offert, genom hela projektet till fakturering, lön och bokföring.