Digital planering – Gör det enklare och smartare på bygget

Therése Thard

Uppdaterad: april 2, 2025

Att hålla koll på allt på bygget kan vara ett riktigt pussel. Missade tider, borttappade dokument och ändringar som inte når alla i tid – det kan lätt bli kaos. Men här är grejen: Digital planering är inte bara en nymodighet, det är ett sätt att jobba smartare, spara tid och slippa onödiga misstag.

Vill du ha bättre ordning och full koll? Då är det dags att ta ett steg in i den digitala världen.

Varför digital planering?

  • Snabbare justeringar och enklare ändringar: Allt samlat på ett ställe – inga fler lösa dokument eller borttappade mejl. Uppdatera tider, lägga till ändringar och få hela teamet med på noterna direkt.
  • Mindre strul och färre missar: Med digitala verktyg minskar risken för fel. Alla har tillgång till rätt info i realtid, och ingen behöver gissa sig fram.
  • Bättre snack mellan alla på bygget: När alla har koll på vad som händer – från chefen till snickaren – flyter jobbet på smidigare. Ingen behöver jaga information eller dubbelkolla vad som gäller.

Så kommer du igång

  • Välj rätt verktyg: Det ska vara enkelt att använda och passa din verksamhet. MyGizmo, till exempel, är ett projektverktyg som är byggt för hantverkare och hjälper dig att hålla koll på hela projektet.
  • Få med hela gänget: Det bästa verktyget är det som faktiskt används. Se till att alla förstår hur det funkar – och att det inte blir en grej som bara ligger och samlar damm.
  • Börja smått och väx in i det: Ingen idé att slänga sig in i allt på en gång. Testa på ett projekt, lär dig hur det funkar och rulla ut det efter hand.

Fler fördelar du inte vill missa

  • Snabbare planering och enklare uppdateringar
  • Slipper onödigt pappersjobb
  • Alla har tillgång till rätt info, oavsett var de är
  • Anpassa planeringen i realtid när saker ändras

Digital planering är inget framtidssnack – det är här och nu. Med rätt planeringsverktyg kan du som driver ett hantverksföretag jobba smartare, spara tid och få bättre flyt i projekten. Slipp krånglet, ha koll på allt och gör vardagen enklare!

Vill du testa ett digitalt verktyg som faktiskt är gjort för hantverkare? Kolla in MyGizmo – allt du behöver på ett ställe, rakt i mobilen.

Therése Thard

Medgrundare, MyGizmo AB

Om Therése

Sedan tre generationer tillbaka har vi erfarenhet från hantverksbranschen. Att starta, driva och utveckla SaaS bolag (software as a service) har vi gemensamt av ägarna i bolaget mer än 80 års erfarenhet av. Sedan starten av MyGizmo 2017 har vi fått flera hundra hantverksföretag att bli mer effektiva och lönsamma. Något som Joel på JH Bygg bekräftar, ”MyGizmo blev en ren och skär intäkt.”

MAILA OSS info@mygizmo.se RING OSS 010-303 07 60