Tips till att välja rätt!

Therése Thard

Uppdaterad: april 3, 2024

Fördelarna med att investera i ett digitalt projektverktyg är många. I den här artikeln får ni en vägledning, så att ni kan välja rätt verktyg för er verksamhet. 

Första steget mot en enklare vardag

Det är viktigt att börja med att gå igenom sin egen verksamhet och titta på hur ni arbetar idag. På så sätt blir det enklare att förstå vilka värden en sådan lösning kan ge er.

Vad det kostar står i förhållande till det värde ett verktyg skapar i ert företag. En investering i ett verktyg som MyGizmo innebär stora tidsbesparingar, effektivisering av arbetsdagen, säkerställer så inget missas vid fakturering och tillgodoser de utmaningar som ni står inför.

Täcker verksamhetens alla behov

Innan köpbeslut bör ni utgå från er egen verksamhet och behov. MyGizmo är ett välutvecklat, användarvänligt planeringsverktyg som bygger på den senaste tekniken. Det gör det till ett mer omfattande verktyg, som täcker verksamhetens alla behov och utmaningar.

Gör valet enklare – använd en checklista!

Ni kan göra det enkelt att hitta och välja rätt verktyg för er genom att använda en checklista. Här föreslår vi några punkter och frågeställningar som ni kan utgå ifrån.

– Är systemet modernt och molnbaserat?

Era behov förändras över tid vilket innebär att systemet måste vidareutvecklas kontinuerligt. Tyvärr är fortfarande många system byggda på gammal teknik, vilket innebär att systemet omöjligt kan vidareutvecklas i samma takt som ett system som är byggd på den senaste tekniken.

– Tar systemet hänsyn till alla medarbetares behov?

Ert stöd i form av verktyg kommer användas av alla medarbetare oavsett var man befinner sig eller vilka arbetsuppgifter man utför. Verktyget bidrar bland annat till att kommunikationen i företaget förbättras och effektiviseras. Därför är det viktigt att verktyget är anpassat för alla medarbetare och oavsett teknikvana.

– Uppfyller projektverktyget verksamhetens unika behov?

En viktig egenskap för MyGizmo är att det är utvecklat och anpassat för hantverksbranschen. På så sätt tillgodoser och förstår systemet er verksamhets alla utmaningar och unika behov. Vilket medför stor förbättring för ert företag.

Förenklad process av sökandet

Använd gärna ovanstående checklista och funderingar när ni söker er framtida lösning för struktur och överblick. På så sätt blir det enkelt att välja det som passar er verksamhet bäst.

Har ni kommit fram till att MyGizmo är rätt verktyg för er eller har ni några frågor eller funderingar? Kontakta oss, så berättar vi mer!

Therése Thard

VD & medgrundare, MyGizmo AB

Om Therése

Sedan tre generationer tillbaka har vi erfarenhet från hantverksbranschen. Att starta, driva och utveckla SaaS bolag (software as a service) har vi gemensamt av ägarna i bolaget mer än 80 års erfarenhet av. Sedan starten av MyGizmo 2017 har vi fått flera hundra hantverksföretag att bli mer effektiva och lönsamma. Något som Joel på JH Bygg bekräftar, ”MyGizmo blev en ren och skär intäkt.”

MAILA OSS info@mygizmo.se RING OSS 010-303 07 60